Prowadząc swoją działalność z pewnością wiesz, że najważniejsi są klienci. Bez nich nie jest łatwo osiągnąć swojego celu, czyli zarabiania pieniędzy. Nie inaczej dzieje się w przypadku sklepu internetowego. Trudno oczywiście na samym początku zdobyć klientów, kiedy właściwie o naszym sklepie nikt prawie nie wie. Właśnie to jest celem w pierwszych chwilach rozpoczęcia działalności sklepu. Zdobywać klientów można z wielu różnych źródeł. Oczywiście nie wszystkie będą skuteczne w każdej branży. Jednym ze sposobów, aby przyciągnąć nowych klientów jest blog. Sprawdź, dlaczego warto go posiadać w swoim sklepie internetowym.

Blog jako podstawa content marketingu

Jeszcze kilkanaście lat temu, kiedy dopiero rozpoczynało się powstawanie platform do blogowania, najczęściej prowadziło się na blogach po prostu pamiętniki. Z czasem zaczęły się bardzo rozwijać i aktualnie obejmują właściwie każdą treść. Bardzo ciężko będzie znaleźć w internecie temat, który nie jest poruszony na jakimś blogu. Na początku oczywiście blogi nie służyły celom marketingowym, a nawet i teraz powstają często z pasji do jakiegoś tematu, jednak są one także doskonałym narzędziem, które pozwala zdobywać klientów. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, to od samego początku warto potraktować bloga jako narzędzie, które umożliwi dotarcie do nowych użytkowników.

Działania marketingowe w każdej firmie obejmują kilka obszarów. Jednym z nich jest content marketing. Powinien on powstawać w oparciu o strategię, wówczas jego efekty będą najlepsze. Na to składa się wiele elementów, jednak każdy z osobna również będzie dawał jakieś efekty. Blog jest oczywiście jednym ze sposobów content marketingu, jednak artykuły można znaleźć w innych miejscach internetu.

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Blog może być bardzo potężnym narzędziem, który pozwoli na zdobycie nowych klientów. Daje to wiele korzyści na różnych obszarach. Przede wszystkim bardzo pozytywnie wpływa to na pozycjonowanie. Wyszukiwarka pokazuje najwyżej te strony internetowe, które zawierają bardzo dużo wartościowych treści. Ważne jest, aby prowadzić takiego bloga regularnie. Im bardziej ekspercki wydźwięk naszych artykułów, tym oczywiście będą mieć lepszą pozycję w wyszukiwarce. Blog pozwala także na umieszczanie w treści słów kluczowych, które wspierają SEO. Warto zatem planować posty tak, aby uwzględniać w nich słowa kluczowe, na które chce się pozycjonować swoją stronę. Blog to także idealne miejsce, aby wspierać frazy long tail, czyli wyrażenia składające się z kilku słów. Zdecydowanie łatwiej jest dzięki nim trafić wyżej w wynikach wyszukiwania.

blog, prowadzenie bloga, skuteczność bloga, blog firmowy, prowadzenie bloga w sklepie, sklep internetowy i blog, zalety pisania bloga
fot. pexels.com

Tworząc bardzo ciekawe treści można mieć wielu wiernych czytelników. Wszyscy blogerzy najpopularniejsi w Polsce zaczynali właściwie od zera i tworzyli po prostu ciekawe wpisy. Historie, które opisywali, były ciekawie napisane, więc nie jest tajemnicą, że ludzie bardzo chętnie je czytali. Dlatego właśnie bardzo ważne jest, aby jak najlepiej operować językiem podczas pisania swojego bloga. Nie chodzi tylko o poprawność, ale także pewne zaintrygowanie swoich użytkowników.

Kolejną zaletą prowadzenia bloga na swoim sklepie internetowym jest oczywiście sam fakt, że prezentuje się tam fachową wiedzę na jakiś temat. Ludzie lubią kupować rzeczy od osób, które znają się na tym, o czym piszą. Blog będzie świetnym narzędziem, aby pochwalić się konkretną wiedzą w temacie, szczególnie, jeżeli dotyczy ona produktów które oferuje się w sklepie. Można wykorzystywać go również do odpowiadania na pytania potencjalnych klientów. 

Skuteczna strategia

Aby blok stał się skutecznym narzędziem, które pomoże nam zdobyć nowych klientów, to konieczne jest planowanie odpowiednich działań. Pomocne może być tutaj spisanie sobie celów, jakie mają stać za blogiem. Warto się zastanowić nad tym, co chcemy osiągnąć. Warto także zaplanować sobie wcześniej wszystkie tematy, dzieląc je na bloki.

Oczywiście istotne jest także sprawdzenie konkurencji. Warto przeanalizować na przykład ich strony pod względem bloga i tematów, jakie najczęściej poruszają. Dzięki temu będziemy sami wiedzieć, jakie tematy warto opisywać na swoim blogu. Warto też przyjrzeć się różnym błędem, jakie popełnia konkurencja, a dzięki temu nie popełniać ich samemu.

blog, prowadzenie bloga, skuteczność bloga, blog firmowy, prowadzenie bloga w sklepie, sklep internetowy i blog, zalety pisania bloga
fot. pexels.com

W pisaniu bloga najważniejsze jest to, dla kogo się pisze, i dzięki przeanalizowaniu grupy docelowej można dobrać odpowiednie treści. Inaczej pisze się oczywiście nastolatków, a inaczej dojrzałych biznesmenów. Istotna jest także regularność we wpisach, najlepiej ustawić sobie stały harmonogram. Warto także promować swoje artykuły w mediach społecznościowych, dzięki temu trafią do szerszego grona odbiorców. 

Na koniec warto zapamiętać, aby podanym pozorem nie umieszczać skopiowanych treści na swoim blogu. Powinny być one całkowicie samodzielnie przygotowane, dzięki czemu zostaną docenione przez wyszukiwarkę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here