Z pewnością wiesz, że warto prowadzić swój blog firmowy. Może on zapewnić naprawdę duże korzyści, szczególnie w długofalowo. Pozwala budować markę, poszerzać grono swoich klientów oraz zdobywać ich zaufanie. Jedynym problemem pozostaje tylko to, co można publikować na blogu firmowym? Poznaj najciekawsze pomysły.

Wysłuchaj swoich klientów

Jedno z największych wyzwań, przed którymi stoją marketerzy, którzy rozwijają blogi firmowe, jest dostarczanie treści, które są interesujące dla odbiorców. W internecie znajduje się naprawdę dużo informacji, dlatego wszelkie dodawanie contentu powinno być zaplanowane oraz spójne z całą strategią marketingową, wizerunkową i komunikacyjną firmy. Nie należy jedynie usiąść przed komputerem i zacząć przelewać na klawiaturę wszystkie swoje myśli. Powinno się to robić z głową.

Aby znaleźć odpowiednie tematy na swoim blogu firmowym i zaspokoić potrzeby swoich odbiorców, należy poznać konkretne tematy, którymi się interesują. Istnieje naprawdę dużo narzędzi, które pozwalają na dowiedzenie się, czego tak naprawdę szukają klienci. Wówczas wystarczy jedynie odpowiadać na ich zapytania.

Gdzie szukać inspiracji?

Oczywiście samo dowiedzenie się, co wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę, nie wystarczy. Warto także zwrócić uwagę na media społecznościowe, w którym potencjalni klienci zadają pytania na interesujące ich tematy. Jest to kopalnia pomysłów na wpisy.

Dobrym pomysłem jest także poprawianie i rozszerzenie swoich starych wpisów na blogu firmowym. Szczególnie te, które cieszą się sporym zainteresowaniem, mogą być edytowane lub zaktualizowane, aby zawarta w nich wiedza była zawsze na czasie. Warto stawiać też na ponadczasowe treści, które będą się cieszyć niezależnie od sytuacji.

blog firmowy, pomysły na bloga firmowego, o czym pisać na blogu firmowym, blog firmowy treści, blog firmowy inspiracje
fot. pexels.com

Można także wykorzystywać swój blog firmowy do przedstawienia przedsiębiorstwa w sympatyczny sposób. Jest to idealne miejsce na opowiedzenie historii swojej firmy, okraszonej anegdotami. Warto też uchylić rąbka tajemnicy o tym, jak wygląda dzień w Twojej pracy oraz o wartościach, jakimi się kierujecie. Pomoże to w budowaniu marki.

Warto także opisywać produkty lub usługi w konkretnym kontekście. Pisz o ich zaletach, problemach, jakie rozwiązują oraz potrzebach, jakie zaspokajają. Dobrym pomysłem jest także dzielenie się swoimi sukcesami, podsumowaniem projektu lub kwartału. Warto mówić o tym, co udało się osiągnąć oraz o planach na przyszłość.

Dziel się wiedzą

Blog filmowy to także doskonałe miejsce do dzielenia się wiedzą. Wszyscy poszukują odpowiedzi i praktycznych rozwiązań, które często można znaleźć w internecie. Warto dać swoim użytkownikom wszelkie istotne dla nich rozwiązania problemów. Posiadając pracowników z odpowiednią wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, warto się tym wszystkim podzielić. Czytelnicy dostaną to, czego szukają, a Ty zbudujesz ich zaufanie oraz wizerunek eksperta. Dobrze jest także polecać merytoryczne źródła wiedzy, które dotyczą Twojej dziedziny: książki lub podcasty. Istotne są także kursy online i webinary.

Ciekawym pomysłem jest także odnoszenie się do aktualnych trendów oraz zjawisk. Można to okraszyć komentarzem, który oparty jest na danych i badaniach. Oczywiście warto skupić się na tych tematach, które dotyczą Twojej działalności. Suche dane nic nikomu nie powiedzą, więc dobrze jest dodać naprawdę interesujący komentarz, dzięki któremu Twoja treść nabierze większej wartości.

blog firmowy, pomysły na bloga firmowego, o czym pisać na blogu firmowym, blog firmowy treści, blog firmowy inspiracje
fot. pexels.com

Warto także stworzyć pewnego rodzaju artykuły na temat narzędzi i działań, które pomagają osiągnąć konkretny cel, którego szukają czytelnicy. Można tutaj wykorzystać różnego rodzaju tutoriale, i docelowo na przykład stworzyć z nich ebooka.

Warto także zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Wszelkie artykuły powinny być wnikliwe, oparte na rzetelnym researchu i sprawdzonych źródłach, a także powinny odnosić się do własnych doświadczeń. Dobrze jest także opisywać szczerze sytuacje ze swojej pracy oraz działalności firmy. Nie warto uciekać od różnych tematów, ponieważ będzie to bardzo łatwo wyczuwalne. Być może takie zdarzenie, w którym na przykład nie udało się czegoś osiągnąć, będą lekcją dla chcę dla kogoś innego i pomogą uniknąć tych samych błędów. 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here