We współczesnym świecie content marketing można spotkać właściwie na każdym kroku. Stał się centralnym punktem działań wielu firm. Warto wiedzieć, czym jest marketing treści i czy prawidłowo rozumiemy to pojęcie. Istotna jest także to, w jaki sposób skutecznie realizować działania content marketingowe w firmie, aby odniosły oczekiwany skutek. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć na temat marketingu treści.

Content marketing jako niezbędne narzędzie

Content marketing jest strategią, która ma na celu tworzenie oraz dystrybucję wartościowych treści. Są skierowane do ściśle określonej grupy odbiorców. Marketing taki opiera się na budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami, które po pewnym czasie przynoszą korzyści dla obu stron. Warto wiedzieć, że treści, które się tworzy za pomocą marketingu, powinny kreować pozytywny i wiarygodny wizerunek marki. Same treści przystosowane pod strategie SEO nie tworzą więzi ani relacji, ponieważ nie posiadają żadnej wartości dla klienta. Przede wszystkim w content marketingu liczy się grupa docelowa, i niezwykle ważne jest jej zdefiniowanie wcześniej. To od ustalenia tego, kto jest naszym klientem oraz czego od nas oczekuje i jakich treści poszukuje w internecie sprawia, że wiemy jak przygotować dla nich atrakcyjny przekaz.

content marketing, webwriting, skuteczny marketing, marketing, reklama firmy, jak reklamować firmę, copywriting
fot. pexels.com

W content marketingu bardzo liczy się napisanie strategii, ponieważ bez niej efektywność działań może być tak naprawdę znikoma. Jest to oczywiście żmudne i długotrwałe, ale niezwykle istotne. Osoba, która chce reklamować daną firmę, musi wiedzieć do kogo i jakie treści chce kierować. W tym celu tworzy się persony, czyli idealnych klientów, dla których powstał nasz produkt. Dlatego warto wiedzieć o nich jak najwięcej. Rozwiązaniem może być na przykład rozmowa z pracownikami działów handlowych o potrzebach klientów. Aby zbudować persony można także korzystać z różnych narzędzi analitycznych, lub przykład sprawdzić social media.

Strategia wymaga oczywiście dążenia do celu, wykorzystując zasoby, jakie się posiada. Warto zatem wiedzieć, czym są zasoby w koncepcji content marketingu.

Skuteczne narzędzia content marketingu

Jednym z narzędzi, jakimi można posługiwać się w content marketingu, jest infografika. Każdy wie, że przedstawienie jakiejś informacji za pomocą liczb nie zawsze jest atrakcyjne. Jednak każdy zdaje sobie sprawę z tego, że są one bardzo istotne. Dlatego warto połączyć liczby, procenty i wykresy w atrakcyjną grafikę. Taka forma content marketingu cieszy się bardzo sporym uznaniem, a przede wszystkim przyciąga wzrok.

Kolejnym elementem, na jaki warto zwrócić uwagę w content marketingu, są oczywiście webinaria i konferencja online. Cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem, ponieważ jest to tańsza, a zarazem atrakcyjniejsza forma szkoleń i prezentacji produktowych. Odbiorca może w nich uczestniczyć z dowolnego miejsca. Opierają się one na przekazie na żywo i pozwalają na interakcje z prezenterem. Bardzo dużym plusem jest także możliwość dyskusji w trakcie prelekcji.

Ciekawym pomysłem jest także zastosowanie coraz popularniejszego storytellingu, czyli wykorzystania narracji i opowieści do promowania swojego produktu i marki. Jest to nienachalna forma reklamy, która wywołuje emocje w odbiorcy i dzięki temu działa bardzo skutecznie.

Inną formą content marketingu są także e-booki, które mogą przyjmować różne formy: przewodników, raportów lub biuletynów. Są one bardzo cenione przez odbiorców, którzy chcą posiąść jakąś konkretną ekspercką wiedzę. Warto wspomnieć też o artykułach na blogach, które są tak naprawdę podstawą content marketingu. Jest to bardzo wartościowa dawka wiedzy, którą można umieścić na przykład na swoim blogu lub stronie internetowej, a także udostępniać w kanałach zewnętrznych. To właśnie artykuły pozwalają na wyróżnieni się wśród konkurencji, dlatego powinny mieć bardzo atrakcyjną formę i przekazywać dużo niezbędnych informacji.

Webwriting – co warto wiedzieć?

Warto przyjrzeć się bliżej tworzeniu wartościowych treści. Z uwagi na to, że internauci często nie czytają całych artykułów, tylko po prostu jest skanują wzrokiem, warto skupić się na takim narzędziu, jak webwriting.  Jest to sposób tworzenia treści tak, aby były chętnie czytane.

content marketing, webwriting, skuteczny marketing, marketing, reklama firmy, jak reklamować firmę, copywriting
fot. pexels.com

Warto wiedzieć, że sam tekst to za mało. Aby klient chciał się zapoznać z naszymi treściami, powinny być one zgodne z kilkoma podstawowymi zasadami, takimi jak dbałość o wygląd treści. Ważny jest dobór odpowiedniego fontu, pogrubienia najważniejszych treści, wykorzystywanie nagłówków i śródtytułów. Warto także wykorzystać różne zdjęcia lub infografiki w artykułach. Istotne są również pamiętanie o odpowiednim stylu, zwięzłość, prosty język i rzeczowość. Warto także opisywać swoje produkty językiem korzyści, a nie tylko wymieniać funkcjonalności. 

Content marketing jest szerokim zagadnieniem jednak poznanie go dogłębnie jest bardzo opłacalne. Sprawdza się od niezależnie od branży, w jakiej działa dana firma – warto wypróbować ten sposób i zobaczyć, co może zdziałać dla Twojego przedsiębiorstwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here