Posiadanie swojej własnej strony internetowej z pewnością pomaga budować swoją markę oraz znajdować nowych klientów. Warto wiedzieć, jakie elementy są niezbędne w witrynie, aby odniosła swój sukces. Jednym z nich może być blog firmowy – jak wpływa on na widoczność strony? Jak wiele pracy trzeba w to włożyć? Sprawdź, czy jest to opłacalna inwestycja.

Blog firmowy – czy warto?

Obecnie panuje wielka popularność content marketingu. W tych czasach blog firmowy to must have właściwie w każdym biznesie. Pozwala na osiągnięcie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, a także na zostanie w oczach klientów ekspertem. Wzmaga także ruch na stronie. 

Blog firmowy to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Dzięki profesjonalnym i merytorycznym treściom można przekazać odbiorcy dużą wartość, po którą chętnie sięgnie i z którą chciałby być na bieżąco. Korzyści, jakie można osiągnąć poprzez posiadanie swojego bloga są możliwe do zrealizowania jedynie przy strategii długofalowej – jeśli ktoś szuka dynamicznych rozwiązań, to prawdopodobnie nie będzie to dla niego dobrym pomysłem. Na efekty trzeba poczekać.

Pojawić się może pytanie, dlaczego blogi firmowe są tak popularne? Odpowiedź jest jedna – Internet to dynamiczne środowisko. Co minutę w wyszukiwarkę wpisuje się prawie 4 miliony zapytań. Internauci, z uwagi na wielość treści oraz ich intensywność wyrobili w sobie zdolność ignorowania reklam i zaczęli selekcjonować treści na te, które warto poznać. Reklamy przestały być wiarygodnym źródłem informacji. W celu zasięgnięcia informacji internauci chętniej czytają blogi lub fora internetowe. Właśnie na tym opiera się content marketing, który wykorzystuje potencjał tego obszaru.

W jaki sposób blog pomaga rozwinąć się marce?

Obecnie z każdej strony możemy napotkać różnego rodzaju oferty. Łatwo można je zweryfikować i to sprawiło, że przed podjęciem decyzji o zakupie danego produktu, każdy potencjalny klient analizuje wszystkie warianty. Proces zakupowy jest przez to o wiele bardziej skomplikowany niż kiedyś. Nie bez znaczenia pozostaje wizerunek marki. Jeśli chcesz jedynie sprzedać dany produkt, to możesz mieć mniejsze szanse na zrealizowanie swojego celu, niż firma, która dodatkowo doradzi w wyborze artykułu, który będzie idealnie dopasowany do potrzeb.

blog firmowy, artykuły firmowe, wizerunek firmy, content marketing, prowadzenie bloga firmowego, zalety bloga frmowego,
fot. pexels.com

Blog firmowy pozytywnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. Roboty indeksujące bardzo cenią unikatowe treści, które są regularnie publikowane. Wysoka jakość ma także istotny wpływ na pozycję. Dzięki temu można zwiększyć ruch na swojej stronie. Jeśli aktualizuje się na bieżąco treści na blogu, to wówczas można mieć regularnie powracających użytkowników. Dzięki temu łatwiej dotrze się z ważnymi informacjami, takimi jak promocje lub zmiany w firmie.

Merytoryczne artykuły mogą być doskonałym materiałem do publikowania na portalach społecznościowych. Wówczas łatwo można zyskać profesjonalny i ekspercki charakter. Social media to także bardzo wygodne i efektywne rozprzestrzenianie treści. 

Oczywiście prowadzenie własnego bloga firmowego pomaga na poprawienie relacji z klientami. Jak wiadomo, zdobycie zaufania konsumenta jest zadaniem trudnym, dlatego, gdy nam się to uda, warto zadbać o odpowiednią relację. Można to zrobić poprzez publikowanie ciekawostek z życia firmy, inspiracje, ważne wydarzenia lub oferty specjalne. Wpłynie to na zacieśnienie więzi z klientem, a to z kolei przełoży się na sprzedaż.

Czy blog firmowy ma jakieś wady?

Aby osiągnąć sukces poprzez dodawanie jakościowych treści, zdecydowanie trzeba się liczyć z nawet kilkumiesięcznym okresem wdrożeniowym. Oczywiście generuje to koszty – jeśli firma nie posiada żadnych specjalistów od contentu, to niezbędne będzie zatrudnienie zewnętrznych dostawców, takich jak freelancerzy lub agencje content marketingu. Początkowo wysokie koszty i brak natychmiastowych efektów może nieco ostudzić zapał.

blog firmowy, artykuły firmowe, wizerunek firmy, content marketing, prowadzenie bloga firmowego, zalety bloga frmowego,
fot. pexels.com

Pozostaje także kwestia projektu sekcji blogowej. Jeśli nie zatrudnia się specjalisty od front-endu, to wówczas trzeba również zatrudnić kogoś, kto zaimplementuje dodatkową podstronę. To również generuje koszty.

Kiedy warto prowadzić bloga?

Biorąc pod uwagę wszelkie korzyści, jakie płyną z posiadania bloga firmowego, czyli duży wpływ na kreowanie wizerunku firmy, zwiększenie ruchu na stronie, dodatkowe źródło materiałów na social media i pozytywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania, z pewnością warto zacząć pisać bogate jakościowo treści od razu. Mimo, że zwrot kosztów może nastąpić dopiero po kilku miesiącach.

Wizerunek eksperta i wysoka pozycja w wyszukiwarce pracują na sukces firmy nawet przez wiele lat. Blog to także skuteczne narzędzie wspierające promocję. Nie trzeba wykupywać kosztownych powierzchni reklamowych – blog będzie dobrą reklamą samą w sobie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here