Strona internetowa to swoista wizytówka każdego przedsiębiorcy. Bez własnej witryny często czasem znaleźć nowych klientów lub skutecznie zaprezentować ofertę. Dobrze jest wiedzieć, co konkretnie powinno znaleźć się na stronie, aby odniosła ona sukces. Sprawdź, czy wykorzystujesz wszystkie.

Dobry slogan to podstawa

Jak można łatwo się domyślić, nie tylko najpiękniejsze strony internetowe, o nowoczesnym designie dają gwarancję sukcesu. Ten można osiągnąć jedynie poprzez połączenie wiedzy marketingowej z umiejętnościami webdesignera. Na szczęście istnieje kilka konkretnych elementów, które powinny znaleźć się na stronie, aby była ona efektywna. 

Jednym z nich jest slogan. Jak wiadomo, ma się zaledwie kilka sekund na to, by zainteresować klienta swoją stroną internetową i zachęcić go, aby został i jeszcze bardziej zagłębił się w oferowane usługi lub produkty. Jeśli w tym momencie go stracisz, to prawdopodobnie odejdzie na zawsze. Warto więc upewnić się, że ma się na swojej stronie dobry slogan – nie może on być długi, gdyż ma zapaść w pamięć i dawać jasno do zrozumienia, co wyróżnia Cię wśród konkurencji. Warto pamiętać także o ciekawym jego zaprezentowaniu i wkomponowaniu w całość strony.

Aby stworzyć dobry slogan, dobrze jest pomyśleć nad tym, co naprawdę dostarcza firma i połączyć to z typowym odbiorcą usług. Potem należy połączyć to w jedno, intrygujące zdanie i gotowe.

Call to action, czyli jak zachęcić klienta

Przyciski to jedne z najważniejszych elementów na stronie internetowej. Prowadzą każdego potencjalnego klienta przez witrynę, w zaprojektowany przez nas sposób. Tak zwane przyciski CTA służą do takiego kierowania ruchem na stronie, aby generowała jak najwięcej konwersji. Oczywiście, nie wszystkie call to action powinny kierować na stronę sprzedażową. Niekiedy bardziej opłaca się wydłużyć nieco tę ścieżkę i zaoferować na przykład darmowy e-book. 

Warto dobrze przemyśleć rozmieszczenie takich przycisków. Pierwsze może znajdować się pod sloganem i zachęcać do zakupu. Inne mogą odnosić się do portfolio, e-booka lub filmików. Call to action powinien zdecydowanie wyróżniać się osobną ramką oraz cieniem, aby przyciągać uwagę.

Jak i dlaczego warto skorzystać z Twoich usług?

strona internetowa, web design, strona www, strona firmowa, elementy strony firmowej, co powinno znaleźć się na stronie www, niezbędne elementy strony
fot. pexels.com

Można to osiągnąć przede wszystkim przez umieszczenie wybranych opinii od wcześniejszych klientów. Zdecydowanie osoby, które trafią na Twoją stronę, będą szukały podobnych informacji. Dzięki temu będą mogły mieć pewność, że ktoś skorzystał z Twojej oferty i jest z niej zadowolony. Warto zatem aktywnie troszczyć się o zbieranie pozytywnych rekomendacji swojej pracy. 

Opinie powinny znaleźć się na stronie głównej, w bardzo widocznym miejscu. Wybierz trzy najlepsze i umieść cytaty oraz imię i nazwisko polecającej osoby. Warto także wpisać jej funkcję oraz dodać zdjęcie.

Sam fakt, dlaczego warto skorzystać z usług Twojej firmy to nie wszystko. Dobrze także zamieścić dane kontaktowe – jest to wręcz niezbędne. Powinny znajdować się na głównej stronie i być widoczne. Jeśli ciężko będzie znaleźć kontakt na Twojej stronie, to klienci będą ją odbierać jako niewiarygodną i nie będą chcieli skorzystać z Twoich usług. Błędem jest także pozostawienie jedynie samego formularza kontaktowego. Wielu potencjalnych klientów nie lubi tracić czas na wypełnianie okienek. Wolą zadzwonić i od razu dowiedzieć się wszystkich potrzebnych informacji. Oprócz strony głównej, dane kontaktowe powinny znajdować się na osobnej, dedykowanej podstronie.

Portfolio, czyli potwierdzenie jakości usług

Oczywiście, na Twojej stronie nie powinno zabraknąć portfolio, czyli przedstawienie wykonanych przez Ciebie prac. Warto zawsze wcześniej spytać klienta, który korzystał z naszych usług, czy zgadza się na zamieszczenie publikacji. Dobrze jest także zadbać o aktualność portfolio – jeśli ostatnia praca pochodzi sprzed kilku miesięcy, to potencjalny klient może zacząć mieć wątpliwości, czy na pewno firma dalej działa lub czy po prostu nie ma się ostatnio czym chwalić.

strona internetowa, web design, strona www, strona firmowa, elementy strony firmowej, co powinno znaleźć się na stronie www, niezbędne elementy strony
fot. pexels.com

Jeśli efekt swojej pracy można zaprezentować za pomocą zdjęcia, to oczywiście powinno się tam znaleźć. Czasem nawet zdjęcie zrobione telefonem może dużo zdziałać – w końcu nie każdy jest profesjonalnym fotografem. Poza tym warto także odpowiednio opisać daną pracę, a także dodać datę jego wykonania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here