Będąc właścicielem firmy, która zatrudnia dużo osób, z pewnością zastanawiasz się nad zatrudnianiem nowych pracowników. Ważne powinny być dla Ciebie ich kompetencje oraz nastawienie do pracy. Warto poznać cechy idealnych pracowników, których opłaca się zatrudniać do swojej firmy.

Czy idealny pracownik istnieje?

Poszukując specjalistów do pracy w swojej firmie, masz określone cechy, które sprawią, że osoba ta będzie godna zaufania. Dobry pracownik powinien przynosić wymierne korzyści dla Twojego przedsiębiorstwa. Dlatego zastanawiając się nad tym, jaką osobę zatrudnić, powinno określić się dokładnie cechy, jakie powinna posiadać. Jest to niezwykle istotne, pomijając oczywiście kompetencje twarde.

Z pewnością istnieje idealny pracownik, który spełni wszystkie Twoje wymagania. Czasami jednak potrzeba także nieco zaangażowania ze strony firmy i jej zarządu, aby pomóc pracownikowi osiągać jak najlepsze wyniki. To wszystko potem przekłada się na sukces firmy.

Cechy dobrego pracownika

Dobry pracownik powinien być przede wszystkim pracowity. Może ta cecha wydawać się bardzo ogólna, jednak dla wielu pracodawców jest bardzo istotna. Tutaj można przede wszystkim sprawdzać to, czy pracownik był jednocześnie zatrudniony w kilku miejscach, studiował kilka kierunków lub działał w różnych organizacjach różnych stowarzyszeń takich, jak wolontariat. Jest to dla pracodawcy bardzo wyraźny sygnał, że taka osoba nie boi się żadnej pracy i z pewnością będzie dobrze wykonywała swoje obowiązki.

Kolejną cechą, którą powinien odznaczać się idealny pracownik, jest pewność siebie. Nie chodzi oczywiście o to, że pracownik, który nie posiada żadnego doświadczenia w branży, przekonana nas, że poradzi sobie z pewnością na danym stanowisku. Chodzi o to, że każdy zatrudniony powinien znać swoją wartość i otwarcie mówić o swoich zaletach. Nie powinien ukrywać żadnych swoich umiejętności oraz osiągnięć i posiłkować się fałszywą skromnością. Pracownik, który chwali się odbytymi kursami lub doświadczeniem, to z pewnością bardzo cenna osoba.

cechy dobrego pracownika, jak być dobrym pracownikiem, kogo zatrudnić w firmie, cechy idealnego pracownika
fot. pexels.com

Potencjalny zatrudniony powinien być tak że lojalny. Rynek pracy jest bardzo elastyczny i trudno jest znaleźć pracownika, który zostanie w naszej firmie aż do emerytury. Jednak lojalność jest nadal bardzo ważną cechą. Osoba lojalna, to taka, na której będzie można zawsze polegać i po odbyciu szkolenia nie odejdzie do konkurencyjnej firmy. Jeżeli nawet będzie chciała to zrobić, to powinna powiadomić swojego pracodawcę odpowiednio wcześnie, aby nie zostawić go bez specjalisty.

Warto także postawić na pracowników, którzy są elastyczni. Rynek pracy cały czas się zmienia, pojawiają się nowe narzędzia lub sposoby na prowadzenie swojego biznesu. Elastyczny pracownik powinien dostosowywać się do zmieniających warunków pracy i cały czas się rozwijać.

Na co jeszcze warto zwracać uwagę?

Innymi ważnymi cechami idealnego pracownika powinna być samodzielność,  ale też i umiejętność pracy w grupie. Dobry podwładny powinien odnaleźć się nie tylko w zadaniach, które wymagają jedynie jego pracy, ale też powinien umieć dyskutować o swoich projektach z innymi. Dzięki temu będzie można wybrać szybciej najlepsze rozwiązanie i skupić się na tym, co najważniejsze.

Dobry pracownik to także osoba, która umiejętnie radzi sobie ze stresem. W każdej sytuacji powinien zachować zimną krew i nie popełniać dużych błędów. Istotna jest także umiejętność pracowania pod presją czasu.

Warto także szukać pracowników, którzy są odpowiedzialni i potrafią przyznać się do popełnionych przez siebie błędów. Z pewnością będą mogli wyciągnąć z nich lekcje na przyszłość. Oczywiście, że każdy z nas się myli, jednak istotne jest, aby nie zrzucać winy na osoby trzecie.

cechy dobrego pracownika, jak być dobrym pracownikiem, kogo zatrudnić w firmie, cechy idealnego pracownika
fot. pexels.com

Ważną cechą jest także komunikatywność. Oznacza to umiejętność rozwiązywania problemów, w pracy w grupie oraz jasnego przedstawienia informacji swoim rozmówcom Istotna jest także innowacyjność oraz aktywne uczestnictwo w rozwoju firmy. Pracownik nie powinien tylko biernie wykonywać swoich obowiązków, ale także działać na rzecz firmy, w której pracuje.

Ostatnią cechą jest dobra organizacja pracy oraz zarządzanie czasem. Jest to szczególnie istotne, kiedy trzeba sobie radzić na kilku poziomach jednocześnie. Wielozadaniowość i umiejętność ustalania priorytetów pomogą z pewnością przekonać do siebie pracodawcę. A właścicielowi firmy zapewnią naprawdę dobrego pracownika.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here