Proces tworzenia własnego e-booka oraz jego dystrybucja to długotrwałe inwestowanie. Żmudna praca i godziny przygotowane w przygotowanie treści dają jednak efekt końcowy, który z pewnością zadowoli każdego, kto prowadzi swój biznes. Przede wszystkim jest to dotarcie do określonej grupy odbiorców i dostarczenie interesujących treści. Sprawdź, w jaki sposób można stworzyć własnego e-booka i dlaczego warto.

E-book jako szansa na wiernych klientów

Darmowy e-book firmowy to wielka szansa na pozyskanie nowych klientów. Jest nieocenionym produktem marketingowym, który umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców. Jeśli zdecydujesz się na wypuszczenie elektronicznego produktu, pamiętaj, że bierzesz na siebie dużą odpowiedzialność za jakość treści, jaka się w nim znajdzie.

E-book powinien mieć ton ekspercki i zdecydowanie wyczerpywać dany temat. Jest to jedna z najtrudniejszych form tworzenia contentu, jednak przynosi bardzo efektywne rezultaty końcowe. Pomaga w wypracowaniu wizerunku przedsiębiorstwa, które wtedy staje się ekspertem w swojej dziedzinie i autorytetem. Dobrze opracowana wiedza w e-booku pozwoli klientom na poznanie rzetelnych informacji, a także ich zrozumienie.

Oczywiście, aby to osiągnąć, e-book musi być kompletny. Zaczynając pisać swój produkt cyfrowy należy zaczynać od merytorycznego aspektu, czyli specjalistycznego contentu, który wyczerpuje temat. Warto wiedzieć, że nawet najmniejszy błąd w treści, który dotyczy specyfiki branży, może zrazić odbiorcę tekstu i może mieć wrażenie, że jednak nie ma do czynienia ze specjalistami w swojej dziedzinie.

e-book firmowy, jak przygotować e-booka, napisanie e-booka, e-book jako reklama, e-book dla firmy, e-book ekspercki
fot. pexels.com

E-book to jedna z najtrudniejszych form copywritingu. Wymaga zaawansowanej wiedzy tematycznej, wizjonerskiego podejścia, ale także umiejętności pisania w ciekawy i dopasowany do kontekstu sposób. Istotna jest także szata graficzna, jednak w przypadku słabej treści, nawet ona nie pomoże. Poświęcając czas na przeczytanie e-booka, klient chce dowiedzieć się czegoś cennego. W innym wypadku poczuje duże rozczarowanie, które może przełożyć się na chęć skorzystania z Twoich usług.

Ekspercki tekst na miarę złota

W pierwszej kolejności zatem powinno skupić się na eksperckim wydźwięku tekstów, które składają się na całościowy e-book. Następnie należy wziąć pod uwagę czynności, które pomogą w uzyskaniu świetnego efektu końcowego. 

Oczywiście warto także zastanowić się nad strukturą swojego dzieła – nawet bardzo wartościowa treść, która jest podana chaotycznie, nie będzie nikogo interesować. Dobrze jest zatem rozplanować całość oraz opracować koncepcje poszczególnych bloków. W trakcie pracy można oczywiście swój koncept modyfikować – jednak na samym początku będzie stanowił nieocenioną pomoc.

E-book powinien posiadać atrakcyjną szatę graficzną, która przyciągnie ich uwagę. Powinna być także zachowana estetyka tekstu. Tutaj można wykorzystać różne programy edytorskie, które pomogą dostosować treść do wizualnego przekazu. Do tworzenia samego contentu wystarczą zwykłe aplikacje, które każdy ma na swoim komputerze, jednak w przypadku szaty graficznej, lepiej skorzystać z bardziej specjalistycznych narzędzi.

Co potem?

Gdy ma się już kompletnego i merytorycznego e-booka, pozostaje kwestia jego rozreklamowania i odpowiedniego rozdystrybuowania. Pomocne może być stworzenie landing page na swojej witrynie, która będzie zachęcała do pobrania publikacji każdego odwiedzającego. Można go dodatkowo wykorzystać w celu zbierania wartościowych informacji. Pozwolą one na zorientowanie się, czy odwiedzający klient może stanowić dla nas potencjał nowego zlecenia, czy raczej trafił do nas przypadkowo. Proces pozyskiwania danych powinien skupiać się na kilku najistotniejszych kwestiach.

e-book firmowy, jak przygotować e-booka, napisanie e-booka, e-book jako reklama, e-book dla firmy, e-book ekspercki
fot. pexels.com

Firmowy e-book to bardzo ciekawa forma, ubrana w ekspercki język, dostarczania użytecznych informacji. Połączona jest z motywem reklamowym, dzięki któremu istnieje możliwość uzyskania wielu klientów. Sposobów na pisanie e-booka jest wiele, jednak liczy się przede wszystkim oryginalne podejście i nietypowy pomysł, który uzupełni lukę i spełni potrzeby internautów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here