Influencer marketing to sposób promocji i reklamy internetowej, która staje się coraz popularniejsza. Płatne polecanie produktów przez znane powszechnie osoby oraz ekspertów w danej branży posiada wiele różnych zalet. Szczególnie ten trend widać w USA lub na zachodzie Europy. Celebryci otrzymują setki tysięcy dolarów za polecenie na przykład kremu. W Polsce influencer marketing nie jest jeszcze na tyle rozwinięty, jednak i na naszym rodzimym rynku widać już propozycje płatnego rekomendowania produktów na kanale społecznościowym. Warto wiedzieć, czym konkretnie jest influencer marketing i na czym polega.

Influencer marketing, czyli co?

Tego typu marketing to płatne rekomendowanie i polecanie produktów przez influencerów. Są to osoby, które są bardzo znane w danej branży. Blogi i media społecznościowe mogą robić promocję danego produktu i przedstawiać go w pozytywnym świetle, a także tworzyć tematyczne treści. Dzięki temu skutecznie można zachęcić klientów do skorzystania z oferty sklepu lub usługi.

Reklama tego typu jest bardzo prosta do przeprowadzenia. W Internecie istnieje mnóstwo portali łączących influencerów z wydawcami. Wybór jest duży i dzięki temu można z powodzeniem się reklamować. Koszt promocji to około kilku-kilkunastu złotych za mniej znanych influencerów. W przypadku osób, które mają znacznie większe zasięgi, cena sięga nawet 100 zł. 

Materiał, który tworzy influencer nie ma typowej formy reklamowej. Po prostu prezentuje on produkt w pozytywnym świetle. Ma to skuteczny efekt i obecnie korzystają z tego sposoby zarówno globalne marki, jak i osoby prywatne. Influencer marketing można wdrażać samodzielnie lub zlecić to zadanie agencji. 

Influencer – kim jest?

Influencerzy to osoby, które posiadają swój kanał w mediach społecznościowych lub prowadzą bloga. Z reguły mają oni wielu odbiorców – im większa ich ilość, tym oczywiście cena za reklamę usługi wyższa. Osoby te z reguły zajmują się pracą dodatkowo, jednak zdarza się, że jest to ich główne źródło utrzymania. Jeśli posiada się kilka kanałów lub jest się bardzo rozpoznawalnym, to z pewnością można utrzymać się z płatnego polecania produktów. Jednak sytuacja ta dotyczy jedynie tych najlepszych i najbardziej znanych osób w danej branży. 

influencer, influencer marketing, marketing, reklama produktów, reklema usług, skuteczna reklama, influencerzy, reklama w internecie
fot. pexels.com

Influencerem może został właściwie każdy, kto posiada pewne grono odbiorców. Wiele serwisów, które łączą influencerów z wydawcami, stawia wymagania na poziomie minimum 500 fanów i dobrego contentu na kanale. Warunki te nie są trudne do spełnienia – wystarczy jedynie prowadzić ciekawy fanpage.

Influencer marketing w praktyce

Jest to bardzo prosty i skuteczny sposób reklamowania się. Pierwszy krok to wybranie specjalnego portalu, który zajmuje się łączeniem reklamodawców z influencerami. Z reguły tego typu witryny są darmowe i umożliwiają dostęp do wielu ofert. Po wybraniu konkretnej oferty zleca się influencerowi przygotowanie materiału promocyjnego i opłaca się zlecenie. Osoba taka wówczas na swoim kanale lub blogu publikuje materiał, w którym przedstawia produkt lub markę w pozytywnym świetle i zachęca do skorzystania z usług. 

Reklamowanie takie ma wiele plusów, z których warto skorzystać. Pierwszym z nich jest możliwość dotarcia do dużego grona odbiorców. Zlecając kilku influencerom promocję swoich produktów lub usług można w krótkim czasie zaprezentować je szerokiej publiczności. 

influencer, influencer marketing, marketing, reklama produktów, reklema usług, skuteczna reklama, influencerzy, reklama w internecie
fot. pexels.com

Ułatwia to także określanie grupy docelowej. Wybierając odpowiednią osobę, która działa w konkretnej branży, można mieć pewność, że budżet na reklamę będzie wydawany efektywnie. Warto wiedzieć, że influencer marketing to także nienachalna forma promocji. Influencer naturalnie prezentuje i rekomenduje produkt – dzięki temu odbiorcy nie są atakowani reklamami tak jak w radiu, czy telewizji. Istotny jest także sam fakt, że fan influencera ufa mu i korzysta z jego rekomendacji. To przekłąda się na wzrost sprzedaży i budowanie pozytywnego wizerunku marki. 

Dużym plusem jest także kwestia finansowa. Dzięki niskim kosztom można się naprawdę dobrze zareklamować i odnieść duży sukces, przekładający się na zyski. 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here