Posiadając swój własny biznes, jedną z najważniejszych kwestii jest jego rozreklamowanie. W końcu bez odpowiednio przygotowanej strategii marketingowej ciężko jest zdobyć nowych klientów. Istnieje jedna, podstawowa rzecz, którą każdy przedsiębiorca powinien posiadać. Jest to oczywiście strona internetowa swojej firmy. Obecnie mówi się, że jeśli czegoś nie ma w Internecie, to w ogóle nie istnieje. Sprawdź, dlaczego warto posiadać swoją stronę www. 

Wizerunek i prezentacja oferty

Szukając firmy wykonującej określone usługi, pierwsze swoje kroki zawsze kierujemy do wyszukiwarki. W końcu tam można znaleźć dosłownie wszystko, czego się potrzebuje, a także poznać dokładnie ofertę firm. Zainwestowanie w swoją stronę internetową jest zatem świetnym krokiem, który może zwiększyć ilość klientów. Niezależnie od tego, czy dopiero startujesz z biznesem, czy masz już ugruntowaną pozycję na rynku, zdecydowanie istnieje wiele powodów, dla których warto zadbać o profesjonalną stronę internetową.

Serwis www to świetne miejsce na kreowanie wizerunku swojej marki. Działa niczym wizytówka, po którą użytkownicy mogą w dowolnym momencie sięgnąć.  Odpowiednia treść, grafika i komunikaty pozwalają na ukształtowanie całego postrzegania firmy. Dzięki temu możesz mieć wpływ na to, jak widzą Cię potencjalni klienci. Strona powinna odpowiadać na takie pytania, jak kim jesteś, co oferujesz i jak się z Tobą skontaktować. Jest to niezbędne minimum. Użytkownicy oceniają serwis w zaledwie 10 sekund – jest to czas na to, aby wywrzeć określone wrażenie i zachęcić ich do pozostania na stronie.

strona www, własna strona, witryna dla firmy, strona dla firmy, marketing w internecie, biznes w internecie,
fot. pexels.com

Strona www prezentuje także Twoją ofertę – aktualne produkty, usługi, a także promocje i nowości. Można na niej ogłaszać nadchodzące wydarzenia i specjalne rabaty. Warto także poszerzyć nieco swoją stronę o dostęp do ciekawych artykułów lub poradników. Witryna zapewnia także możliwość natychmiastowej komunikacji. 

Istotne jest także umieszczanie na stronie portfolio, zdjęć z realizacji swoich usług, filmów, a przede wszystkim referencji. Potencjalni klienci bardziej ufają tym firmom, które umieszczają pozytywne komentarze na temat swojej pracy od innych zleceniodawców. Mogą mieć wtedy pewność, że ktoś już skorzystał z danych usług firmy i warto nawiązać z nią współpracę.

Skuteczny marketing

Strona www umożliwia także skuteczne działanie kampanii marketingowych. Można tego dokonać przez pozycjonowanie, social media, e-mail marketing i inne. Są to narzędzia, które zwiększają zasięgi i pozwalają na dotarcie do klientów bez ograniczeń terytorialnych.

Poprzez podpięcie swojej strony do narzędzi analitycznych można śledzić zachowania użytkowników i zbierać o nich dane. Zebrane informacje są dostępne w postaci raportów. Dzięki temu można dowiedzieć się, ilu użytkowników odwiedza Twoją witrynę w określonym czasie, czego najchętniej szukają i gdzie zatrzymuje się ich wzrok. To także doskonała wiedza o tym, jakie produkty ich interesują, jak trafili na stronę oraz ile osób dokonuje konwersji. Są to bardzo cenne informacje, które są podstawą do tworzenia kampanii reklamowych.

strona www, własna strona, witryna dla firmy, strona dla firmy, marketing w internecie, biznes w internecie,
fot. pexels.com

Istotne jest także to, że strona jest dostępna cały czas, przez 365 dni w roku, w przeciwieństwie do stacjonarnej lokalizacji. W ten sposób można zapewnić bardzo dużą wygodę klientom – mogą dzięki temu przeglądać Twoje produkty i usługi nawet po zamknięciu biura lub sklepu. Bez problemu także złożą zamówienia lub dokonają zakupów. Oczywiście warto wtedy zadbać także o odpowiednie doświadczenie podczas sprzedaży artykułów oraz już po. 

Czemu jeszcze warto mieć swoją stronę?

Posiadanie swojej strony do duża oszczędność, zarówno w krótkim, jak i dłuższym okresie. Witryna pozwala także klientom na odnalezienie Twojej firmy. Dzięki temu coraz więcej osób wie o Tobie i Twoich usługach. To sprawia, że łatwiejsze staje się poszukiwanie nowych klientów. Warto zatem być tam, gdzie i oni, czyli w Internecie. Nawet, jeśli ktoś planuje zakup w sklepie stacjonarnym, to najpierw przegląda potrzebne informacje w sieci. 

Strona www podnosi także wiarygodność oraz zaufanie. Ludzie zazwyczaj wolą kupować produkty lub zlecać usługi osobom, które znają lub firmom, które są rozpoznawalne. Dzięki witrynie możesz dać się poznać i przekonać potencjalnych klientów do robienia interesów właśnie z Tobą, a nie z konkurencją. Brak witryny może sprawić, że firma jest postrzegana jako mniej wiarygodna.

Wszystkie wymienione korzyści to oczywiście nie wszystko, co możesz osiągnąć, posiadając swoją stronę internetową. Warto zacząć nawet przed rozpoczęciem działalności pracę nad swoją witryną. Z pewnością będzie to duży krok w przód dla Twojego biznesu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here