Do niedawna jeszcze nikt nie słyszał o wirtualnych asystentkach, jednak od kilku lat staje się to coraz popularniejszym zajęciem. Przedsiębiorcy bardzo doceniają ich rolę w zdalnym wsparciu. Pomaga to oszczędnić czas, który często marnuje się na wykonywanie rutynowych czynności biurowych. Warto sprawdzić, kiedy dobrym pomysłem jest zatrudnienie asystentki wirtualnej oraz jakie korzyści można z tego czerpać.

Co można zlecić wirtualnej asystentce?

Wirtualna asystentka to osoba, która zrobi wszystko, co leży w jej kompetencjach. A z reguły takie osoby dużo potrafią – zajmą się wszelkimi pracami administracyjno-biurowymi, wypełnią dokumenty, uzupełnią umowy, a także odpiszą na maile klientów. Asystentki pomagają także w wykonywaniu telefonów do kontrahentów, sprawdzają i porządkują faktury oraz przygotują dokumenty do biura rachunkowego. 

W ich obowiązkach może leżeć także wykonywanie czynności organizacyjnych, takich jak rezerwacja biletów lub hotelu. Profesjonalnie podchodzą także do zleceń związanych z marketingiem. Zdalna asystentka może przygotować ofertę zgodnie z wytycznymi, a także zamieścić ogłoszenie w wybranych miejscach. Zadba także o dobranie odpowiedniej grafiki. Asystentki mogą zająć się także prowadzeniem firmowego profilu w mediach społecznościowych i pisać teksty na bloga. Warto zlecać asystentce także wykonywanie bazy potencjalnych klientów i analizę rynku.

wirtualna asystentka, va, virtual assistant, asystentka zdalna, zdalna asystentka, pomoc w pracy, pomoc w firmie, pomoc dla przedsiębiorcy
fot. pexels.com

Co ciekawe, wirtualna asystentka może nawet pomóc w negocjacjach z kontrahentami. Warto na przykład zlecić takiej osobie przekazanie wiadomości o podniesieniu cen usług lub niemożność zgodzenia się na rabat. W przypadku przedsiębiorcy mogą tutaj percepcję zaburzać nieco emocje – w końcu nie chcemy zawieść klienta. Wirtualna asystentka zrobi to profesjonalnie. 

Dobra wirtualna asystentka to często połączenie w jednym kilku zawodów, takich jak grafik, copywriter, project manager lub specjalista od marketingu. Może zastąpić kilku specjalistów, co jest istotne szczególnie dla małych przedsiębiorstw. Zdalna asystentka sprawi, że odzyskasz cenny czas, który mógłbyś przeznaczyć na czynności przynoszące dochód lub po prostu odpoczynek z rodziną.

Czy zatrudnienie asystentki jest opłacalne?

Warto wiedzieć, że korzystanie z usług wirtualnej asystentki jest zdecydowanie mniej kosztowne, niż zatrudnianie pracownika na cały etat. Nie płaci się jej za obecność w godzinach pracy, lecz za wykonane zadanie. 

Często przedsiębiorcy wolą wykonać pewne czynności samodzielnie, niż tracić czas na tłumaczenie, jak dokładnie coś wykonać. Jednak jest to tylko jednorazowa inwestycja w czas. Po wytłumaczeniu wszelkich powtarzalnych czynności asystentka będzie doskonale wiedziała, co robić.

Zatrudniając wirtualną asystentkę nie trzeba także zapewniać jej stanowiska pracy, ani zadbać o odpowiednie wyposażenie. Pracuje ona na własnym sprzęcie i często prowadzi własny biznes, więc nie trzeba płacić za nią składek na ubezpieczenie. Koszty asystentki zdalnej można także wrzucić w koszty.

wirtualna asystentka, va, virtual assistant, asystentka zdalna, zdalna asystentka, pomoc w pracy, pomoc w firmie, pomoc dla przedsiębiorcy
fot. pexels.com

Wirtualne asystentki to osoby dobrze zorganizowane, kreatywne a także dyskretne. Samodzielnie dokształcają się i poszerzają swoje kompetencje, aby móc jak najlepiej pomagać swoim klientom. Dzięki temu odpada Ci również zapewnienie różnych szkoleń, co często jest konieczne w przypadku pracowników na etacie.

Jeśli więc nie masz czasu na rozwijanie firmy i przytłacza Cię nadmiar pracy to wypróbuj usługi wirtualnej asystentki. Nie musisz robić wszystkiego samodzielnie, ani zatrudniać kosztownego pracownika. Powtarzalne prace oraz takie, których nie musisz wykonywać osobiście warto zlecić komuś, kto ma odpowiednie doświadczenie i odciąży Cię w tych codziennych obowiązkach.

Wirtualne asystentki można znaleźć w wielu różnych bazach lub na stronach z ogłoszeniami freelancerów. Wiele z nich reklamuje swoje usługi także w mediach społecznościowych, w specjalnych grupach do tego przeznaczonych. Formy współpracy mogą być dowolne. Najczęściej spotyka się opcję B2B, umowę o dzieło lub wystawianie faktur przez inkubatory przedsiębiorczości. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here