Najważniejszym zadaniem strony internetowej jest generowanie klientów. Ma to zastosowanie właściwie w każdej branży. Miejsce w Internecie jest niezbędne, aby zdobywać nowe zlecenia lub zachęcać do skorzystania ze swoich usług. Idealnie jest, gdy użytkownicy, którzy odwiedzają stronę, odzywają się z chęcią skorzystania z oferty. Warto jednak zastanowić się, co jeśli serwis nie generuje klientów i zapytań? Warto wówczas poprosić o feedback. Poznaj sposoby, aby zrobić to w najlepszy sposób.

Co może być przyczyną braku klientów?

Powodów tego może być tak naprawdę wiele. Często jest to związane z mało atrakcyjną wizualnie stroną. Czasami przez wiele lat nie zmienia się na niej za wiele, a trendy cały czas się zmieniają i użytkownicy chcą, by strona była dopasowana do ich oczekiwań oraz potrzeb. 

Częstym problemem może być także brak potrzebnych treści. Niekiedy informacje są po prostu zbyt ogólne i ciężko się z nich czegoś dowiedzieć, co miałoby zachęcić do skorzystania z usług. Samo wypisanie oferowanych produktów to za mało, żeby klient zdecydował się na ich zakupienie. Liczy się tutaj przede wszystkim treść. Jeśli jej braknie – klienci znajdą inne miejsce, gdzie dowiedzą się więcej. 

Co ciekawe, strona może także nie wzbudzać zaufania u użytkowników. Warto zadbać o całkowite bezpieczeństwo swojego serwisu, a także podkreślenie tego. Innym problemem jest także wolne działanie strony, to może bardzo zniechęcić do eksplorowania informacji o firmie. 

Jednak bez odpowiedniego pytania w stronę użytkowników, ciężko się dowiedzieć, który z powyższych powodów jest tym nie skłaniającym do nawiązania współpracy. Dlatego najlepiej zapytać o przyczynę bezpośrednio u źródła – dzięki temu można dowiedzieć się, dlaczego serwis ma tak niską skuteczność. 

Jak pozyskać feedback od użytkowników?

Istnieje kilka sposobów na to, aby uzyskać odpowiednią opinię od swoich potencjalnych klientów. Jednym z nich jest okienko pop-up, które może być bardzo skuteczne, z uwagi na ciężkie jego przeoczenie. Od razu nakładania do działania i dzięki temu jest bardzo inwazyjne. Użytkownik ma wówczas dwa wyjścia – albo może je szybko zamknąć, albo przystąpić do interakcji. Oczywiście mamy tutaj dwie strony medalu – może to okazać się skuteczne, ale może też zirytować.

feedback na stronie www, strona www, strona internetowa feedback, opinia o stronie www, opinie od klientów, jak zebrać opinie na stronie, feedback na stronie
fot. pexels.com

Dlatego warto tutaj rozważyć moment, kiedy okienko pojawi się w serwisie. Najlepszym momentem jest sytuacja, gdy użytkownik chce już opuścić stronę. Dzięki temu może zdać relację na temat tego, co konkretnie mu się podobało, a co warto by było poprawić.

Innym rozwiązaniem jest okienko przyklejone do rogu ekranu, na przykład na dole z prawej strony. Wówczas nie ingeruje to w działania użytkownika i jest mniej inwazyjną formą proszenia o feedback. Nie jest też nachalne i nie pojawia się sytuacja, w której trzeba natychmiast zareagować, szukając magicznego “iksa”.

Kolejnym ciekawy sposobem jest wysuwający się z boku widget, który przyklejony jest to krawędzi strony. To rozwiązanie jest najmniej inwazyjne – nie przeszkadza podczas przeglądania strony, a jednocześnie jest bardzo zauważalne.

Oczywiście prośba o opinię nie musi znajdować się na samej stronie internetowej. Można także wysłać maila do swoich użytkowników, i przygotować gotową ankietę, widoczną bezpośrednio w wiadomości e-mail. Może także znajdować się tam przekierowanie na inną stronę, na której można dać feedback.

O co pytać użytkowników w prośbie o opinię?

Pytania mogą być różne, w zależności od tego, jaki cel chcemy osiągnąć. Mogą to być na przykład kwestie związane z wyszukiwaniem informacji na stronie – czy użytkownik znalazł wszystko, czego potrzebował. Innym pytaniem może być także czytelność strony. 

feedback na stronie www, strona www, strona internetowa feedback, opinia o stronie www, opinie od klientów, jak zebrać opinie na stronie, feedback na stronie
fot. pexels.com

Warto także zapytać o to, jak dany klient trafił na naszą stronę internetową oraz czy byłby skłonny do niej powrócić. Ważne jest także to, czy serwis zawiera wszystkie potrzebne informacje.

Pytania powinny być krótkie i konkretne, a także dotyczyć bieżącej strony. Warto na przykład przetestować, dlaczego ktoś zdecydował się na zakup produktu w sklepie – ale tylko po jego udanej transakcji.

Dobrze jest także zapewniać prostą formę odpowiedzi, aby użytkownik nie musiał pisać lub za dużo klikać. Oczywiście warto także dodać możliwość dłuższej wypowiedzi dla osób, które faktycznie mają czas i chcą dodać coś od siebie.

Jak widać, proszenie o feedback nie jest bardzo skomplikowane, a może przynieść nam naprawdę dużo cennych informacji o działaniu strony, a także wskazać kierunek, w jakim należałoby ja usprawnić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here