Osiągnięcie sukcesu w sprzedaży internetowej to wyzwanie, które wymaga połączenia ze sobą wielu elementów. Od samego pomysłu, po jego realizację, aż po skuteczne działania marketingowe. W dużej mierze jednak zadowolenie klienta zależy od dostawcy towarów. To właśnie po konkretny produkt konsument przychodzi do sklepu. Wybór dostawcy jest zatem kluczowy, szczególnie w dropshippingu. Sprawdź, jak wybrać właściwą hurtownię.

Dropshipping, czyli co?

Dropshipping to forma sprzedaży, która właściwie niczym nie różni się od tradycyjnej z punktu widzenia klienta. Jednak dla przedsiębiorcy jest znacznie łatwiejsza, żeby zacząć swój własny biznes. Prowadząc działalność w oparciu o dropshipping nie trzeba mieć własnego towaru ani magazynu. Sprzedaje się jedynie te produkty, które ma w ofercie wybrana hurtownia. To ona zajmuje się też wysyłką swoich towarów. Prowadząc sklep można zatem skupić się głównie na sprzedaży i marketingu. Wszelkie działania dotyczące realizacji zamówień nie muszą spędzać nam snu z powiek. Pozwala to na szybkie uruchomienie sklepu bez dużych środków na sam początek. Jest to doskonała okazja dla osób, które chcą spróbować sił w handlu internetowym.

Dlaczego wybór hurtowni jest istotny?

Dropshipping to model, w którym asortyment decyduje o tym, z jaką hurtownią podejmie się współpracę. Jeżeli chce się postawić na bardzo szeroką ofertę, to warto rozpocząć swój biznes z dostawcą, który oferuje szeroki asortyment produktów. W dropshippingu hurtownia odpowiada za logistykę związaną z towarem – pracownicy kompletują zamówienie, pakują i wysyłają je do klienta. 

dropshipping, co to jest dropshipping, dropshipping korzyści, dropshipping wybór hurtowni, jak wybrać hurtownię dropshipping
fot. pexels.com

Oczywiście towar w wielu sklepach jest często saki sam. Klient decydując się na zakup, poszukiwał wcześniej czegoś konkretnego i dlatego zdecydował się na taki sklep, a nie inny – bo właśnie ten miał poszukiwany produkt w swojej ofercie. Istotna jest także cena artykułu oraz obsługa zamówienia, czyli czas i sprawność. Zdecydowanie każdy klient będzie wolał dopłacić niewielką kwotę i mieć pewność bezpiecznych zakupów, niż mimo oszczędności najeść się mnóstwa nerwów i stresu. To właśnie powyższe powody sprawiają, że wybór właściwej hurtowni do współpracy jest tak ważny w dropshippingu.

Wybór hurtowni – na co zwrócić uwagę?

Wybór asortymentu ma niebagatelny wpływ na wybór hurtowni. Obecnie model dropshippingu oferują zarówno duże przedsiębiorstwa, które mają w swojej ofercie bardzo znane marki, jak i firmy, które są niewielkimi firmami rodzinnymi lub warsztatami rzemieślniczymi. Warto więc dobrze zastanowić się, z jaką branżą chce się mieć powiązanie i zgodnie z tym wybrać hurtownię.

Kontakt z hurtownią i jej przedstawicielami powinien być bez zarzutu. Jeśli więc ma się wątpliwości, czy osoby tam zatrudnione są kompetentne lub czy wywiązują się ze swoich obowiązków, to powinno się poważnie zastanowić nad współpracą. Może to później spowodować problemy, jak opóźnienie realizowania zamówień lub nieporozumienia. Klient w takim wypadku i tak będzie obwiniał sklep, a nie hurtownię.

dropshipping, co to jest dropshipping, dropshipping korzyści, dropshipping wybór hurtowni, jak wybrać hurtownię dropshipping
fot. pexels.com

Przy wyborze hurtowni warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Jedną z nich jest wysyłka towarów. Dla klientów robiących zakupy w Internecie niezwykle istotny jest czas, w jakim paczka do nich dotrze. Idealnie jest więc, jeśli nawiąże się współpracę z hurtownią, która oferuje wysyłkę w ciągu 24 godzin. Maksymalnym czasem, w jaki towar powinien być wysłany, aby nie stracić klientów, to 72 godziny. W przypadku dłuższego oczekiwania wielu konsumentów może zrezygnować z zakupów i znaleźć miejsce, gdzie dostaną swój produkt szybciej. Ważny jest także sposób dostarczenia produktów – idealnym rozwiązaniem jest dostawa kurierem, jak i do paczkomatów.

Warto także zwrócić uwagę na to, czy hurtownia oferuje możliwość personalizacji zamówienia. Tutaj warto wspomnieć na przykład o pakowaniu w konkretnie wybrane opakowanie lub taśmę z nazwą sklepów. Ważna jest także automatyzacja. Cały proces dostarczania towaru powinien być w pełni zautomatyzowany – od wysyłania informacji o etapach zamówienia z hurtowni, jak i przekazywanie numeru listu przewozowego. Jest to obecnie raczej standardem, jednak warto i na to zwrócić uwagę.

Co jeszcze jest istotne?

Bardzo ważną kwestią jest zwrot towarów. Każdy sprzedawca jest zobowiązany do udzielenia klientom możliwości zwrotu zakupionych produktów w ciągu 14 dni. W przypadku dropshippingu to sklep kupuje od hurtowni produkt – nie ona zatem ma obowiązek przyjmowania zwrotów, ale właściciel witryny. Na szczęście coraz więcej hurtowni oferuje taką możliwość, aby zachęcić klientów. Zdecydowanie usprawnia to potem pracę i nie trzeba przechowywać zwróconych produktów u siebie w domu.

Jak widać hurtownia to niezwykle ważny element biznesu opartego o dropshipping. Warto zatem jej wybór poprzedzić dokładną analizą swoich potrzeb oraz oferty miejsc, które nas interesują. Dzięki temu będzie można mieć pewność, że nawiąże się współpracę z rzetelnym partnerem. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here