W ubiegłym roku, kiedy zaczęła się pandemia, większość z nas zaczęła pracować zdalnie. Lockdown sprawił, że niektórzy pierwszy raz w życiu mieli okazję do wypróbowania home office. Zmiana ta ma swoje konsekwencje szczególnie dla freelancerów. Do tej pory praca zdalna była traktowana jako coś wyjątkowego. Obecnie jednak staje się standardem. Niepewna sytuacja gospodarcza nie sprzyja tworzeniu nowych miejsc pracy. Wymusza raczej na przedsiębiorcach dostosowanie się do rynku. A ten może obecnie stanowić bardzo dobrą okazję dla freelancerów do otrzymywania większej ilości zleceń. Sprawdź, jakie trendy będą panowały w tym roku dla osób pracujących na własny rachunek.

Trendy 2021 w copywritingu

Obecnie firmy szukają innych dróg, aby dotrzeć do swoich odbiorców, niż w sklepach stacjonarnych. Większość przedsiębiorstw przenosi się obecnie do Internetu. Potrzebni są specjaliści od marketingu, webmasterzy, twórcy sklepów online i oczywiście copywriterzy, którzy mają wiedzę z zakresu contentu sprzedażowego, SEO oraz optymalizacji.

W tej ostatniej branży zwiększy się zapotrzebowanie na tworzenie treści dla blogów firmowych. Istotne będzie także dodawanie atrakcyjnego contentu na media społecznościowe oraz pisanie opisów produktów do sklepów online. Głównymi umiejętnościami, jakie warto posiadać, są te związane z promowaniem marki w sieci za pomocą różnych mediów. 

Popularne w trakcie lockdownu stały się wszelkie webinary, szkolenia i spotkania online. Coraz częściej można napotkać na streamingi i wywiady online. Firmy w ten sposób starają się promować i udoskonalać swój kontakt z odbiorcami. Dobre wydarzenie online z pewnością potrzebuje kilku elementów, aby wyróżniało się wśród konkurencji. Nie wszyscy potrafią umiejętnie mówić tak, aby zainteresować swoich odbiorców. Tutaj właśnie mogą pomóc copywriterzy. Przygotowanie skryptu dla prowadzącego lub koncepcji wydarzenia można zlecić specjaliście od treści. 

trendy 2021, freelancing 2021, trendy freelancingu 2021, copywriting 2021, trendy w programowaniu 2021, trendy grafika 2021
fot. pexels.com

Będąc copywriterem warto także zwrócić uwagę na SEO i optymalizację. W związku z rosnącym rynkiem e-commerce, firmy zaczynają poszukiwać specjalistów, którzy pomogą w budowaniu stałych więzi ze swoimi klientami. Najlepszym na to sposobem są newslettery, mailingi i atrakcyjne treści na landing page. Ważne są także posty wysokiej jakości na portale społecznościowe oraz blogi. Nie chodzi tylko o odpowiednio długie treści, ale także ich odpowiednią optymalizację.

IT, UX i UI – trendy 2021

W 2021 roku nadal największą popularnością będą się cieszyć takie języki programowania jak C, Java, Python, JavaScript oraz PHP. Z pewnością posiadając te umiejętności można liczyć na znalezienie dobrych zleceń. Jednak sama ich znajomość to nie wszystko. Trendem, który będzie bardzo popularny w tym roku, jest cyberbezpieczeństwo. Wiąże się to ze zwiększeniem ilości osób na home office, a także przeniesieniem aktywności codziennego życia do Internetu. Zwiększa to popyt na specjalistów, którzy odpowiadają za bezpieczeństwo danych w sieci.

Podobnie ma się kwestia w przypadku UX i UI. W trakcie pandemii znacząco wzrosło znaczenie, jakie ma obecność firmy w Internecie. Wygląd strony www i przyjazdy, dostosowany do użytkownika interfejs są niezwykle istotne. Firmy szukają więc webdesignerów, którzy zaprojektują odpowiednio witryny lub sklep tak, aby ułatwić klientom poruszanie się po stronie.

Obiecującymi gałęziami rynku są także virtual reality i augmented reality. Są one adaptowane w reklamie, rozrywce, medycynie i nauce. Specjaliści w tej dziedzinie będą z pewnością poszukiwani na rynku pracy.

Grafika i projektowanie – trendy 2021

Z uwagi na mijający rok zmieniły się także przyzwyczajenia wszystkich. Zakupy on-line, kursy realizowane w Internecie i nauka zdalna – to wszystko wpłynęło na to, jak postrzegamy codzienne czynności. Technologia powinna nas w tym oczywiście wspierać. Dlatego tak istotna na stronach www jest przejrzysta nawigacja, szybkość ładowania witryny oraz bezpieczeństwo danych. Warto zwrócić tutaj uwagę na trendy graficzne, które podkreślają te wszystkie elementy wizualnie. 

trendy 2021, freelancing 2021, trendy freelancingu 2021, copywriting 2021, trendy w programowaniu 2021, trendy grafika 2021
fot. pexels.com

Aktualnie stawia się głównie na tworzenie grafik 3D, które będą bardzo realistyczne. Na tyle, że mogą nawet zacierać granicę między cyfrowym światem i fizycznym. Powinny mieć dużą siłę oddziaływania. Popularne staje się obecnie łączenie zdjęć z elementami ilustracji, ruchem i animacją.

Ważnym trendem jest też design inspirowany naturą. Wszystko to przez rosnącą świadomość ekologiczną i potrzebę kontaktu z otoczeniem innym niż betonowe miasta, w których poniekąd jesteśmy zamknięci. Naśladowanie natury, dziennego światła, płynnych linii i naturalnych gradientów to bardzo wyraźne wyznaczniki tego trendu. 

Warto zwrócić uwagę na powyższe trendy i pomyśleć nad rozszerzeniem swojej wiedzy i umiejętności jako freelancer. Dzięki temu z pewnością nie będzie można narzekać na brak zleceń.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here